News Mehedinti

Un vapor englez cu o capacitate de 1503 pasageri a fost numit după orașul Orșova

Un vapor englez cu o capacitate de 1503 pasageri a fost numit după orașul Orșova

Data: 14-6-2013

Construit de către constructorii englezi și lansat pe apă la 14 mai 1953, vaportul SS Orșova avea o capacitate de 1503 pasageri. Prima lui călătorie a durat patru săptămâni și s-a desfășurat între Marea Britanie și Australia, prin Canalul Suez.

Constructorii au numit nava exclusiv după orașul cu port la Dunăre, Orșova, din județul Mehedinți. Potrivit unor documente, după 1955, drumul de întoarcere al vaporului a fost spre est prin Auckland, Suva, Honolulu, Vancouver, San Francisco, Los Angeles, Panama, Trinidad și Cherbourg. În 1965-1966, Orșova a fost transferat la compania Oriental Steam Navigation Company (P & O) și a funcționat ca o navă P & O, până la pensionare, în 1974.

Nava a avut o lungime de 220 de metri, lățime de 28 metri și o viteză de croazieră de 22 noduri. Inițial, vaporul a fost pictat în culori de porumb, dar cîțiva ani de mai târziu, compania P & O l-a transformat în alb. Simbolul de pe vapor a fost cel al Porților de Fier. Ani la rând, nava Orșova a organizat croaziere turistice de primă clasă, cu camere separate de luat masa.

Echipaj navei a fost întotdeauna constituit din ofițeri britanici. Vasul a avut săli de sport, restaurant, bucătărie, spălătorie și multe încăperi de lux destinate oamenilor importanți ai lumii. Vasul a străbătut toate oceanele și mările lumi.

Orșova a fost închiriat de către Gulf Oil în primăvara anului 1969 pentru a-l transporta pe prim-ministrul irlandez, Jack Lynch, împreună cu mulți ambasadori la Republica. Mai apoi Orșova a revenit la Southampton pentru clasicile croaziere de primăvară.

 


Galerie foto



Urmare a numarului tot mai mare de comentarii care contineau un limbaj neadecvat, administratorul acestui site a decis sa modereze absolut toate mesajele/postarile/comentariile exprimate de catre cititorii www.news-mehedinti.ro. Ne rezervam dreptul de a nu posta comentariile care care jignesc editorii, pe ceilali comentatori, site-ul in sine sau terte persoane, contin cuvinte obscene si jignitoare, fac publicitate altor site-uri, produse ori servicii, fara a avea o relevanta directa cu subiectul articolului, nu au relevanata pentru articolul postat, contin atacuri personale la adresa altor persoane.

comments powered by Disqus