IATÄ‚ ce ABUZURI săvârÅŸesc cei din conducerea D.G.A.S.P.C. MehedinÅ£i / Un funcÅ£ionar public a fost ELIBERAT din funcÅ£ie, fiind în CONCEDIU MEDICAL!
Data: 15-10-2019Nereguli mari ÅŸi abuzuri fără precedent în cadrul DirecÅ£iei Generale de Asistenţă Socială ÅŸi ProtecÅ£ia Copilului MehedinÅ£i, instituÅ£ie condusă de directorul executiv Valentin Popescu. Acesta a emis o dispoziÅ£ie de eliberare din funcÅ£ie a unui funcÅ£ionar public, ÅŸef-serviciu, cu toate că acesta se afla în concediu medical, iar conducerea avea cunoÅŸtiinţă de acest lucru.


Mai grav este faptul că dispoziţia cu pricina a fost semnată de către două reprezentate ale Biroului de Resurse Umane şi a primit avizul de legalitate din partea compartimentului juridic şi contencios din cadrul instituţiei.
Ilegalitatea s-a produs cu bună ÅŸtiinţă ÅŸi asta deoarece concediile medicale ale funcÅ£ionarului public au fost înregistrate în cadrul instituÅ£iei, dept dovadă stă ÅŸi o adeverinţă cu numărul de zile de concediu medical aferente lunii septembrie a.c., care a fost eliberată la solicitarea funcÅ£ionarului public înainte cu trei zile ca dispoziÅ£ia să fie emisă.

,,Vorbim despre un abuz în serviciu, o încălcare a legii pentru care toÅ£i cei responsabili vor avea de dat justificări în faÅ£a autorităţilor competente. La data de 04.10.2019, mi-a fost adusă la cunoÅŸtiinţă DispoziÅ£ia nr. 2377 din 04.10.2019, prin care s-a dispus acordarea unui termen de preaviz de 30 de zile calendaristice, ca urmare a reorganizării activităţii instituÅ£iei, prin reducerea postului ocupat ÅŸi anume ÅŸef-serviciu. Începând cu data de 13.09.2019 ÅŸi până la data de 14.10.2019 m-am aflat în concediu medical, realitate faptică ce rezultă din actele medicale. Cu toate că mă aflam în concediu medical, situaÅ£ie care, conform prevederilor art. 50 lit. B ÅŸi 75 alin (3) C. Muncii, atrage suspendarea curgerii termenului de preaviz, începând cu data de 13.09.2019, la data de 08.10.2019 mi-a fost comunicată, prin poÅŸtă, DispoziÅ£ia nr. 2702-07.10.2019, privind eliberarea mea din funcÅ£ia publică. Practic, prin emiterea dispoziÅ£iei de eliberare din funcÅ£ia publică, în perioada în care mă aflu în concediu medical, s-au încălcat prevederile coroborate ale art. 50 lit. B ÅŸi 75 alin. (3) din Codul Muncii, prevederi care statuează, în mod expres, că termenul de preaviz se suspendă pe perioada concediului pentru incapacitate temporară de muncă, în perioada legală de preaviz neputându-se dispune măsura eliberării din funcÅ£ia publică (art. 75 alin 1 C. Muncii). De asemenea, prin emiterea DispoziÅ£iei nr. 2702 din 07.10.2019, au fost nesocotite ÅŸi prevederile art. 34 din Legea 188-1999 conform cărora în perioada concediilor de boală, a concediilor de maternitate ÅŸi a celor de creÅŸtere ÅŸi îngrijirea copiilor, raporturile de serviciu NU pot înceta ÅŸi NU pot fi modificate decât la iniÅ£iativa funcÅ£ionarului public în cauză. Nu în ultimul rând, au fost eludate ÅŸi prevederile art. 421 alin 2 din OUG nr. 57-201, care, preluând vechiul text al art. 34 din Statutul FuncÅ£ionarului Public, prevăd că în perioada concediilor de boală, a concediilor de maternitate ÅŸi a celor pentru creÅŸterea ÅŸi îngrijirea copiilor, raporturile de serviciu NU pot înceta ÅŸi NU pot fi modificate decât din iniÅ£iativa funcÅ£ionarului public în cauză. În concluzie, din cele 30 de zile de preaviz, am beneficiat doar de 9 zile ân perioada 04.09.2019 – 12.09.2019 iar din data de 13.09.2019 am rămas în concediu medical, urmând ca după încetarea suspendării curgerii termenului de previz, să mai beneficiez de restul de 21 de zile de previz, perioadă în care să îmi exprim opÅ£iunea în vederea ocupării unui post vacant din cadrul instituÅ£iei,, a precizat funcÅ£ionarul public din cadrul DGASPC MehedinÅ£i.




